måndag 16 januari 2012

Spontant!

Jag är inte den som bloggar, men jag får väl offra mig för de jag hittat !

Denna sida innehåller visa vanliga frågor gällande Optiken med svar och förklarande bilder på hur man beräknar diverse olika saker i olika situationer. Den innehåller även lite spännande observationer :) .

Beroende på hur insatt man själv är i ämnet, kan vissa delar vara både lättare och svårare att förstå. Men jag tror Ingrid mer än gärna ställer upp på att förklara om några frågetecken skulle dyka upp ?

Skriver länken en gång till ifall att någon missat den i löptexten ?
www.fysik.org

.L

2 kommentarer:

  1. Många intressanta frågor och svar på den sida du rekommenderar!
    Resurscentrum i Lund har mycket att erbjuda. Jag skrev nyss en länk i Länklistan med små experiment att göra med enkel materiel.

    Vill du skicka någon fråga till deras frågelåda, gå då in på http://www2.fysik.org/

    SvaraRadera
  2. Tack! Det ska jag göra om jag springer på något för mig obegripligt :) .

    SvaraRadera