onsdag 1 februari 2012

Mekanik avsnittet!

Nu har jag tagit mig i kragen och  jag ska lyckas skriva något här på bloggen. Mekaniken känns för mig personligen lite "lättare" (läs svårt) till skillnad från optiken som var lite klurigare (läs skit svårt). Tiden känns knapp men det är bara att kämpa på, tiden är ju lika kort för alla som läser denna kurs  :) !

Verkar som "alla" som läser den här kursen verkligen brinner för fysiken , vilket är jätte kul att se.

Själv har jag inte läst fysik sen åttonde klass & minns ingenting av dom studierna.

Finns den någon annan som läser kursen  & inte riktigt vet vad dom gett sig in på  ;)  ?? ...... eller är det bara jag .......

2 kommentarer:

  1. Du har rätt, många brinner för fysiken, och du kanske också gör det efter ett tag. Låt dig inspireras av dom andra, men låt dig inte stressas av dom. Varje resa börjar med ett första steg ...
    Kursen går på kort tid, i bästa fall betyder det att du har färre ämnen parallellt och därför mer tid att koncentrera dig på dessa.
    Lycka till Jenny, det kommmer att gå bra!

    SvaraRadera
  2. Även jag känner mig "vilsen". Det blir inte bättre utav att boken jag beställde för två veckor sedan har utgått, så jag får ingen bok (PANIK!). Som tur är så har jag underbara klasskamrater som hjälper mig. Men det här ska nog gå bra.... =)

    SvaraRadera